SÍNTESIS, AUTOAVALUACIÓ I AVALUACIÓ DE LES MILLORS
PARTICIPACIONS DEL DEBAT
Durant el debat he defensat una posició
sociodeterminista. En el moment que vaig començar a treballar-hi em va semblar
difícil defensar aquesta posició davant una assignatura que es nomena Noves
Tecnologies... He seguit les pautes que determina el dossier i he intentat
exposar clarament l’argument de la intervenció i destacar-ne la conclusió. Ha
mesura que m’he agut de posicionar i ha anat avançant el debat i he pogut anar
seguint les intervencions puc afirmar que quan
hi ha una bon plantejament totes les argumentacions són vàlides i mereixedores
de ser respectades i que les coses no estan en un extrem o altre, sinó que
ens movem en termes intermedis, no tot ha de ser tecnologia, no tot ha de ser
només humà. He intervingut en 2 fils argumentals, tecnopart i el rol del
mestre, els quals m’he sentit molt còmoda participant, ja que he tingut i tinc
experiència vivencial en els 2 contextos.
Penso que ha estat un debat molt enriquidor,
amb una diversitat de fils d’argumentació en els quals han anat progressant les
idees sobre el pes tecnologia, societat i educació, i les múltiples relacions
que s’hi estableixen Destacaria moltes intervencions de companys que han
aportat arguments molt clars i concisos o reflexions .
Na Rosa Maria Ollé, defensant la posició
sociodeterminista en el fil rol professor-alumnes comenta
que els mestres “són els que han de introduir els nens
en el món actual, i per tant també són els que han de trobar la manera i el
lloc que han d’ocupar les noves tecnologies”, o na Cristina Collado exposa que el rol de mestre va més enllà de l’edifici
escolar, “el mestre com a guia no només en el context escolar
sinó també dins la societat que ens envolta, o na Núria Terradas que resumeix molt bé la tasca
del docent, “ un bon mestre serà aquell que integra tot allò que
sap en els diferents àmbits i contextos d'aprenentatge on es desenvolupa, que
atèn a la diversitat de l'alumnat aplicant els coneixements que té i escollint
la millor estratègia, activitat per aquell moment, aquell que sap com
transmetre coneixements al seus alumnes a través d'un aprenentatge
significatiu, vivencial i experimental on els alumnes aprenguin a pensar,
resoldre i avaluar”, o na Mercè Gras que ens parla de la necessitat de la inclusió
de les noves tecnologies a l’escola “El mestre en la seva pràctica
diària ha de ser més que un artista, gràcies el seu coneixement en tecnologia educacional és un tècnic que ha d’utilitzar
tècniques per poder educar els seus alumnes, tècniques que abracen diversos
àmbits del saber (pedagogia, didàctica, psicologia, noves tecnologies...) i
aplicar aquests coneixements per dissenyar, desenvolupar i avaluar les
activitats que planifica partint del currículum “.
En el fil del tecnopart m’agradaria destacar alguns
arguments o frases de companys que al meu parer tots hem de tenir en compte. Na
Raquel Flores comenta “Més tecnologia, més progrés tecnològic,
no vol dir més progrés social”, o na Yasmina Cano que afirma que "el part natural no és fer un pas enrere, sinó recuperar la capacitat i la
confiança en la pròpia naturalesa”, o na Consuelo Mas que parla d’equilibri, “no dono
suport a la idea de deixar-ho tot en mans de les màquines però sí, fer-ne un
ús apropiat d'aquestes per poder millorar un part”.
Es fa així
indispensable educar als nostres infants perquè esdevinguin competents
socialment i tecnològicament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada