Parteix dels interessos i motivacions
dels alumnes cap a l’ús d’eines i recursos TIC (la càmera, l’ús de l’ordinador per a resoldre tasques
escolars, ...) i la tasca es centra en el
propi alumne, n’és el protagonista
del seu propi procés i de la pròpia activitat i creació. Es produeix així aprenentatge
significatiu perquè els alumnes són els protagonistes del seu aprenentatge i
tenen un paper actiu en la producció
i creació de l’obra. El fet d’utilitzar diverses eines tecnològiques en el
procés de creació resulta molt motivador. L’interès , la pròpia
manipulació i ús provoca aprenentatge i construcció.
L’activitat des de l’àrea de visual i
plàstica, integra eixos transversals. A banda de treballar competències
digitals, integra un treball d’aprenentatge afectiu i emocional ,
base fonamental per a desenvolupar un aprenentatge constructiu. L’ús de la
imatge ajuda, indubtablement, a assentar i connectar amb les emocions , i
afirma el desenvolupament de l’autoestima i autoconcepte, que han d’ajudar als
nois i noies a crear sentiment de pertinença i inclusió al grup. L’alumne pot vivenciar el lligam que es pot establir entre les noves
tecnologies, la comunicació i el seu jo
personal.
El paper i rol del mestre és de guia, i
de mediador entre el coneixement (com s’utilitzen les eines TIC) i els alumnes,
i les famílies. El mestre pretén que amb
aquesta activitat l’alumne sigui capaç de realitzar un aprenentatge
participatiu, creatiu, autònom, i a la vegada sigui capaç d’interactuar amb els
companys, empatitzar... per tal de potenciar les relacions del grup.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada