Ha arribat el final d’aquesta assignatura i el moment de
valorar tot el treball i l’aprenentatge fet.
Han estat uns mesos de molta feina, que en alguns moments m’han
fet anar de bòlit, ja que a l’inici de l’assignatura només era usuària de
programari de presentación, procesador de text, cerca internet, … i para de
comptar!
Val a dir que l’enfocament de treball que se’ns ha proposat
ha estat totalment actiu, motivador i constructiu… i m’ha permès experimentar
la construcció del meu propi coneixement, conèixer molts recursos, eines… i viure
un canvi conceptual en molts aspectes, tant personals com professionals.
·
Amb la creació del blog i l’enllaç, se’m va generar necessitat de descobrir, d’investigar,
de cercar, de trobar, de millorar, de dominar.
·
El debat argumentatiu em va permetre conèixer i
basar-me el model de Toulmin, i ha estat una experiència molt enriquidora, què m’ha permès construir coneixement amb els
companys i les companyes.
·
Amb la primera activitat em vaig haver d’afrontar
a C-mapsTools i amb els documents col·laboratius de Google. El fet d’aplicar coneixements teòrics i haver
de relacionar-los amb l’article i el material del mòdul 2, em va fer reorganitzar conceptes i relaborar el
meu coneixement .
·
Amb la segona PAC he pogut aplicar
els coneixements argumentatius treballats , organitzar i dissenyar activitats d’aprenentatge
i relacionar conceptes (CmapTools), continuar
treballant col·laborativament des de Wiki. .. treball que ha estat molt més ágil
que en les primeres activitats, i on m’he pogut centrar en la relació de
conceptes, anàlisi i reflexió.
·
Amb els casos KIte vaig poder experimentar
i conèixer models de casos, i amb la planificació del meu vaig haver d’estructurar
informació obtinguda d’una realitat educativa.
·
Aquesta última activitat m’ha permès
veure com a partir d’un problema podem
organitzar i potenciar l’aprenentatge significatiu.
Han estat molts els coneixements que he anat adquirint,
substituint i reorganitzant i el nou enfoc a les TE que ha anat variant al
llarg del semestre. M’ha obert el camí al treball col·laboratiu i en xarxa, així com conèixer experiències d’altres
professionals i companys, creant un espai
d’intercanvi i font de recursos. L’aprenentatge ha estat actiu (he realitzat
totes els activitats dins el termini establert), constructiu (he anat acomodant
els nous continguts a les estructures
mentals), intencional (hi ha hagut intenció de practicar , descubrir i saber),
col·laboratiu (compartint amb l’aula i en especial amb la Sonia, companya amb
la que he fet els treballs) i reflexiu (en tot moment he reflexionat sobre el
procés ).
La dedicació, implicació i treball al llarg de totes les
activitats m’ha ajudat ha ampliar, modificar, construir, … el coneixement vers
el concepte TE i l’aprenentatge significatiu,
com una eina facilitadora de comprensió de la realitat, pel disseny, anàlisi i avaluació.
Estic molt satisfeta amb el resultat de la tasca feta durant
el semestre i considero que he après moltíssim. L’aprenentatge fet em será del
tot funcional i aplicable en el dia a dia a l’escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada