dimarts, 19 de juny del 2012

AUTOAVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT


Ha arribat el final d’aquesta assignatura i el moment de valorar tot el treball i l’aprenentatge fet.  

Han estat uns mesos de molta feina, que en alguns moments m’han fet anar de bòlit, ja que a l’inici de l’assignatura només era usuària de programari de presentación, procesador de text, cerca internet, … i para de comptar!

Val a dir que l’enfocament de treball que se’ns ha proposat ha estat totalment actiu, motivador i constructiu… i m’ha permès experimentar la construcció del meu propi coneixement, conèixer molts recursos, eines…   i viure un canvi conceptual en molts aspectes, tant personals com professionals.

·         Amb la creació del blog i  l’enllaç, se’m va  generar necessitat de descobrir, d’investigar, de cercar, de trobar, de millorar, de dominar.
·          El debat argumentatiu em va permetre conèixer i basar-me  el model de Toulmin,  i ha estat  una experiència molt enriquidora,  què m’ha permès construir coneixement amb els companys i les companyes.
·          Amb la primera activitat em vaig haver d’afrontar a C-mapsTools i amb els documents col·laboratius de Google.  El fet d’aplicar coneixements teòrics i haver de relacionar-los amb l’article i el material del mòdul 2,  em va fer reorganitzar conceptes i relaborar el meu coneixement .
·         Amb la segona PAC he pogut aplicar els coneixements argumentatius treballats , organitzar i dissenyar activitats d’aprenentatge i relacionar conceptes (CmapTools),  continuar treballant col·laborativament des de Wiki. .. treball que ha estat molt més ágil que en les primeres activitats, i on m’he pogut centrar en la relació de conceptes, anàlisi i reflexió.
·         Amb els casos KIte vaig poder experimentar i conèixer models de casos, i amb la planificació del meu vaig haver d’estructurar informació obtinguda d’una realitat educativa.
·         Aquesta última activitat m’ha permès veure com  a partir d’un problema podem organitzar i potenciar l’aprenentatge significatiu.

Han estat molts els coneixements que he anat adquirint, substituint i reorganitzant  i  el nou enfoc a les TE que ha anat variant al llarg del semestre. M’ha obert el camí al treball col·laboratiu i en xarxa, així  com conèixer experiències d’altres professionals i companys,  creant un espai d’intercanvi i font de recursos. L’aprenentatge ha estat actiu (he realitzat totes els activitats dins el termini establert), constructiu (he anat acomodant els nous continguts  a les estructures mentals), intencional (hi ha hagut intenció de practicar , descubrir i saber), col·laboratiu (compartint amb l’aula i en especial amb la Sonia, companya amb la que he fet els treballs) i reflexiu (en tot moment he reflexionat sobre el procés ).

La dedicació, implicació i treball al llarg de totes les activitats m’ha ajudat ha ampliar, modificar, construir, … el coneixement vers el concepte TE  i l’aprenentatge significatiu, com una eina facilitadora de comprensió de la realitat,  pel disseny, anàlisi i avaluació.

Estic molt satisfeta amb el resultat de la tasca feta durant el semestre i considero que he après moltíssim. L’aprenentatge fet em será del tot funcional i aplicable en el dia a dia a l’escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada